Yüz Yüze Kayıt İçin Gerekli Belgeler
2024 YKS Ek kontenjan ile Üniversitemize yerleşen öğrencilerin yüz yüze kayıtları 25-26-27 Eylül ve 30 Eylül tarihlerinde yapılacaktır.
NOT : Kayıtlar sırasında, 12.30 – 13.30 saatleri arasında öğle arası verilecektir. Öğle arasının ardından kayıt işlemleri kaldığı yerden devam edecektir.
ÖNEMLİ!!!
2024 YKS Ek Yerleştirme Sonuçlarının aktarılma işlemleri devam ettiğinden, öğrenci numarası edinme ve online formları doldurma işlemleri daha sonra aktif olacaktır.
ÖĞRENCİ NUMARASINI EDİNME
Öğrenci numaraları T.C. kimlik numarası ile https://oasis.izmirekonomi.edu.tr/site/login-registration linkinden öğrenilebilir.
YÜZ YÜZE KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLER İÇİN GEREKLİ BELGELER
- Aslı yanında olmak kaydıyla Lise diplomasının fotokopisi - yeni tarihli geçici mezuniyet belgesinin fotokopisi (lise diploması henüz düzenlememiş olanlar için) kayıt sırasında Üniversitemiz tarafından aslı gibidir yapılacaktır veya e-devlet üzerinden alınan mezuniyet belgesi.
- Aslı yanında olmak kaydıyla Nüfus cüzdanı fotokopisi kayıt sırasında Aslı gibidir yapılacaktır. Aslı yanında olmayanlar (Muhtar veya Noter onaylı) nüfus cüzdanı fotokopisi getirecektir.
-
2 adet vesikalık fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalı, her fotoğrafın arkasına ad ve soyad yazılmalıdır.)
-
E-devlet üzerinden alınan Adli sicil kaydı (Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı öğrencileri için)
-
Sağlık Raporu (Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı öğrencileri için)*
-
Heyet raporu (Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği öğrencileri için)** (Heyet raporu vermeye yetkili kuruluşlardan alınacaktır.)
- Eğitim ücretinin yatırılmış olduğunu gösterir dekont (Üniversitemiz online ödeme sistemi ile kredi kartıyla ödeme yapılması halinde dekont getirilmesine gerek bulunmamaktadır.) ÜNİVERSİTEMİZ ONLINE ÖDEME SİSTEMİ İÇİN TIKLAYINIZ.
Üniversitemiz web sayfasında https://oasis.izmirekonomi.edu.tr/site/login-registration adresinde yer alan “Online Formlar”, “Ögrenci Bilgi Formu”nun eksiksiz doldurulması gerekmektedir. Formların doldurulması ile ilgili açıklamalar aşağıda belirtilmektedir. Formların eksiksiz doldurulduğu ve bilgilerin doğruluğunun onaylandığı kayıt işlemini yapan yetkili tarafından sistemden kontrol edilecektir. Bu nedenle, çıktı alınmasına gerek bulunmamaktadır.
"İngilizce Düzey Belirleme Sınav yeri ve Sınav Saati" Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Üniversitemiz web sayfasında ve Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfasında ilan edilecektir.
*SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ PROGRAMI'NA KAYITLANACAK ÖĞRENCILER
-
Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
-
Kadın öğrenciler için 160-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak.)
-
Erkek öğrenciler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak.).
-
Sivil Havacılık Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezlerinde yapılan muayene sonucunda uçuşa elverişli olduğuna dair sağlık raporu almak.
-
Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programı sağlık raporunu alabileceğiniz yetkili kurumlar için TIKLAYINIZ.
Bu programlara yerleşen öğrencilerin kayıtlarının yapılabilmesi için, boy ve kilo olarak yeterliliğe sahip olduğunu alınan sağlık kurulu raporunda belirtilmesi gerekmektedir.
**SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI'NA KAYITLANACAK ÖĞRENCILER
-
Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
- Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).
! Sağlık raporu gerektiren programlarda e-kayıt ve vekaletname ile kayıt işlemi yapılmamaktadır.
MEZUN OLAMAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÖNEMLİ AÇIKLAMA
*2024 YKS Kılavuzunda yer alan açıklamaya istinaden, Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
EŞ ZAMANLI ÖĞRENİM GÖRME
Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
- Yüz yüze kayıt işleminde adayın kayıt işlemlerinin bir başkası veya yakını tarafından yapılabilmesi için; sizin yerinize kayıt yaptıracak kişi anne ve babanız olsa dahi NOTER’den vekaletname getirilmesi gerekmektedir.
- Kayıt için istenen belgelerin aslı yanında olmadan fotokopisi kabul edilmez.
- Eksik belge ile kayıt yapılmaz.
- Belirtilen tarihler arasında kesin kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.
- Üniversite, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
- Kayıt yaptırmadan önce 1. dönem öğretim ücretinin ödenmesi gerekmektedir.
- Posta ile kayıt yapılmaz.
- Üniversitemiz web sayfasında https://oasis.izmirekonomi.edu.tr/site/login-registration adresine giriniz.
- Önünüze gelen pencerede size sorulan soruları doğru ve eksiksiz yanıtlayınız.
- Karşınıza, bazı bilgi alanları boş, size ait bazı bilgi alanları ise dolu olarak çıkacaktır. Dolu olan bu bilgilerin doğruluğunu kontrol ediniz. Bir hata ya da eksiklik var ise, kayıt için geldiğinizde kayıt görevlisine bildiriniz. Boş olan yerleri eksiksiz ve doğru olarak doldurunuz.
- Formlardan her hangi birini kaydettikten sonra tekrar aynı forma giriş yapamazsınız. Form üzerinde girdiğiniz bilgilerin doğruluğunu ve eksik bilgi olmamasını kontrol ettikten sonra “Bilgilerin Doğruluğunu Onaylıyorum/Kaydet” tuşuna basınız.