İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • Öğrenci İşleri Müdürlüğü

    İDARİ PERSONEL YÖNERGESİ


    Amaç ve hukukî dayanak
    MADDE 1-
    (Değişik SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Bu yönerge, İzmir Ekonomi Üniversitesi İdari Personelinin, Üniversiteye ilişkin hak ve yükümlülükleri ile çalışma şartlarının genel prensiplerini düzenlemektedir. 
     
    (2) 4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Güvenlik Kanunu, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ve çalışma hayatını ilgilendiren diğer kanun, tüzük ve yönetmelik hükümleri saklıdır. 
     
    Kapsam 
    MADDE 2 – (Değişik SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Bu yönerge, bir hizmet akdine dayanarak İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde çalışan idari personeli kapsamaktadır. Ayrıca, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin asıl işveren-alt işveren ilişkisi kurduğu tüm şirketlerin İzmir Ekonomi Üniversitesi adresinde görev yapan tüm personeli de bu yönergeye tabidir. 
     
    Tanımlamalar 
    MADDE 3- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Bu yönergede;
    a) Disiplin Amiri: İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü ve Genel Sekreterini, 
    b) Disiplin Kurulu: Genel Sekreter, Hukuk Müşaviri ve  İnsan Kaynakları Daire Başkanından teşekkül eden kurulu; kurul üyelerinden birinin katılım sağlayamaması veya hakkında şikayet olması halinde Rektör tarafından belirlenen kurulu, 
    c) Genel Sekreter: İzmir Ekonomi Üniversitesi Genel Sekreterini, 
    ç) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı: İzmir Ekonomi Üniversitesi İnsan Kaynakları Daire Başkanlığını, 
    d) Mütevelli Heyet: İzmir Ekonomi Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
    e) Personel: İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde belirli ve/veya belirsiz süre ile çalışan idarî personeli,
    f) Rektör: İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü’nü,
    g) Üniversite Yönetim Kurulu: İzmir Ekonomi Üniversitesi Yönetim Kurulu’nu,
    ğ) Üniversite (İEÜ): İzmir Ekonomi Üniversitesi’ni,
     ifade eder.
     
    Personel politikası
    MADDE 4- (Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
     
    Personel komitesi 
    MADDE 5- (Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
     
    İnsan kaynakları politikası ve ilkeleri (Başlık değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 6 – (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) İEÜ İnsan Kaynakları politikaları, üniversitemizin misyonu ve vizyonunu gerçekleştirmek için hazırlanmış olan stratejik plan doğrultusunda Senato tarafından belirlenir. 
     
    Kadroların belirlenmesi
    MADDE 7 – (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Stratejik plan ve kurum öncelikleri ile oluşabilecek değişimler dikkate alınarak birimler tarafından talep edilen kadrolar Genel Sekreterlik tarafından incelenerek norm kadro sürecine dahil edilir. Bu planlama, ilgili birim yöneticileri, Genel Sekreter ve İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından gerçekleştirilir. Rektör ve Mütevelli Heyet onayı sonrası “Yıllık Personel Bütçesi” hazırlanır.
     
    (2) İlgili birimde, talep edilen personele ilişkin norm kadro açığı yok ise; ihtiyaç gerekçelendirilerek Mütevelli Heyet onayı alındıktan sonra norm kadro güncellenir.  
     
    İşe alım süreci (Başlık değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 8 (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) İdari personel alımı, Mütevelli Heyetin onayladığı norm kadro kapsamı dâhilinde yapılır. Yıl içinde mevcut norm kadro dışında personel ihtiyacının ortaya çıkması halinde yeni kadro talepleri Mütevelli Heyetin onayına sunulur. 
     
    MADDE 9 – (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) İlgili birim amirinin norm kadroları dikkate alarak idari personel talep formunu doldurup İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına iletmesinin ardından aday arayışına geçilir.
     
    Personel alımında izlenecek yöntemler (Ek başlık: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 10 – (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Personel gereksiniminin öncelikli olarak kurum içinden terfi ya da rotasyon ile karşılanması esastır.  
     
    (2) İlgili kadronun mevcut çalışanlardan yapılacak terfi ya da rotasyon suretiyle doldurulması mümkün ise; bu konuda hazırlanacak öneri, İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından Genel Sekreterlik onayına sunulur. Çalışanların sahip olduğu yetkinlikler, eğitim düzeyi ve kurum içindeki performansı seçim kriterleri içinde yer alır. Genel Sekreterlik onayı ile; ilgili çalışanın mevcut yöneticisinin bilgisi dahilinde, çalışan ve pozisyon talebinde bulunan yöneticinin katılacağı bir değerlendirme toplantısı organize edilir. Görüşmenin her iki taraf için de olumlu sonuçlanması halinde; İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından çalışanın görev değişikliği tarihi belirlenerek görevlendirme yazısı yazılır. 
     
    (3) Kurumda ilgili pozisyonu doldurabilecek personel yok ise İnsan Kaynakları Aday Havuzu, Kurum İçi Referans ve Kariyer Portalları (kariyer.net, linkedin, mezunlarla ilişkiler ofisi vb.)  aracılığı ile İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından aday arayışına başlanır. 
     
    Adaylarda aranacak genel şartlar 
    MADDE 11 (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Üniversite’de çalışacak personelin işe alınması için aşağıdaki şartlar gereklidir: 
    a) İşin gerektirdiği eğitim, bilgi, beceri, yetkinlik ve deneyime sahip olmak ve bu kapsamda gerektiğinde yapılacak değerlendirmelerde başarılı olmak.
    b) İşin gerektirdiği sağlık durumuna sahip olduğunu belgelendirmek.
    c) 18 yaşını doldurmuş olmak.
    ç) Referans araştırması, arşiv araştırması ve/veya güvenlik soruşturması sonucu olumlu bulunmak,
    d) Üniversite tarafından haklı nedenlerle iş akdine son verilmemiş olmak. 
    e) Yüz kızartıcı bir suçtan hüküm giymemiş veya kamu haklarını kısıtlayıcı ağır suçla mahkum edilmemiş olmak.
     
    (2) Engelli ve eski hükümlülerin çalıştırılmasında İş Kanunu ve ilgili mevzuatta belirtilen hükümler uygulanır.
     
    Personel seçimi ve atama 
    MADDE 12- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
     
    (1) Adaylara ilişkin ön değerlendirme ve eleme süreci, İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından yapılarak uygun bulunan özgeçmişler birim amirine iletilir. 
     
    (2) Birim amiri tarafından aday özgeçmişleri değerlendirilir ve uygun bulunan adaylar ile İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından mülakatlar planlanır. Görüşmelere İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı yetkilisi ve kadro talebinde bulunan birim amiri birlikte katılır. Gerekli görülen durumlarda adaylara yabancı dil / teknik beceri testleri ve/veya kişilik envanteri uygulaması yapılır. 
     
    (3) Yapılan değerlendirmeler neticesinde istihdam edilmesi uygun bulunan asil ve yedek adaylar netleştirilerek İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından adaylar ile ilgili referans kontrol aşaması tamamlanır ve Mütevelli heyet toplantı gündemine alınır. 
     
    (4) Mütevelli Heyet tarafından işe alımı onaylanan adaya İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı yetkilisi tarafından iş teklifi sunularak ücret teklif mektubu ve evrak listesi e-posta ile gönderilir, adayın işbaşı tarihi netleştirilir.
     
    (5) İşe başlamadan önce, aday kendisinden talep edilen sağlık belgeleri ile birlikte işyeri hekimine işbaşı muayenesi olur. İşyeri hekimi gerekli gördüğü durumlarda adaydan ek tahlil isteme hakkına sahiptir. İşbaşı muayenesinden sonra ilgili iş sözleşmesi taraflarca imzalanır. Adayın işe başladığı tarih, iş sözleşmesinde yazılan tarihtir. 
     
    (6) İş başı yapan personele İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından oryantasyon eğitimi tanımlanır. 
     
    Deneme süresi (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 12/A- (1) Üniversitede idari kadroda işe alınan personel 2 aylık deneme süresi ve 6 aylık değerlendirme süresine tabidir. 
     
    (2) Çalışanın bağlı olduğu yöneticisi tarafından “2. Ay Değerlendirme Formu”  ve “6. Ay Değerlendirme Formu” doldurularak İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına gönderilir.
     
    MADDE 13-(Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)  
     
    Çalışma süreleri 
    MADDE 14- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Haftalık çalışma süresi 4857 sayılı İş Kanunu esas alınarak belirlenir.
     
    (2) Her aşamadaki görevli çalışanın, çalışma saatleri içerisinde işlerinin başında bulunmaları ve işe başlama saatlerine titizlikle uymaları zorunludur. İşe gelmemeyi gerektirecek bir durum meydana geldiğinde çalışanın bağlı olduğu Birim Amirine bildirmesi zorunludur. 
     
    Üniversite dışı hizmet yasağı 
    MADDE 15- (1) Personel, mesai saatleri dışında dahi olsa Üniversite dışında hiçbir görev yapamaz, ticari bir işle başka kişilerin vasıtasıyla dahi olsa meşgul olamaz.
     
    (2) Mevzuatta zorunlu olarak öngörülen hakemlik, arabuluculuk, bilirkişilik vb. görevler bu yasağın dışındadır.
     
    Görevlendirmeler 
    MADDE 16- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Personel, araştırma, eğitim, seminer, temsil ve görevin gerektirdiği diğer nedenlerle yurt içinde harcırahlı veya harcırahsız olarak 15 güne kadar ilgili birim amirinin teklifi ve Genel Sekreter’in onayı ile görevlendirilebilir. Bu süreyi aşan yurt içi veya yurt dışındaki görevlendirmelerde ilgili birim amiri ve Genel Sekreterin teklifi üzerine Rektör onayı alınır. 
     
    (2) Yurtiçi ve yurtdışına yapılacak görevlendirmelerde ödenecek yolluk ve diğer ödemeler ilgili iç mevzuat hükümleri çerçevesinde Genel Sekreter’in onayı ile yapılır. 
     
    Performans değerlendirmesi 
    MADDE 17- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Performans değerlendirmesi; Üniversite’nin stratejik planı, misyonu ve vizyonu doğrultusunda belirlenen stratejik hedeflere erişilmesini sağlamak amacıyla kurumsal ve bireysel olarak gerçekleştirilen çalışmaların etkinliğini ve verimliliğini adil ve objektif kriterler ile değerlendirilerek, başarının tanınmasını  ayrıştırılmasını sağlamak, çalışanın gelişimine, atama/ terfi ve ödüllendirme süreçlerine alt yapı oluşturmak amacıyla yapılır. 
     
    Görevde yükselme 
    MADDE 18- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Personelin bağlı bulunduğu birim amirinin talebine istinaden İnsan Kaynakları Daire Başkanının ve Genel Sekreterin önerisi, Rektör ve Mütevelli Heyet onayı alınarak üst görevlere yükseltilmesi yapılır. Personelin terfi edebilmesi için ilgili birimin norm kadrosunda boşluk olması şarttır. İlgili birimde norm kadro açığı yok ise ihtiyaç gerekçelendirilerek Mütevelli Heyet onayı alındıktan sonra terfi gerçekleştirilir.
     
    İzinler 
    MADDE 19- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) İzin kullanımında temel ilke, çalışanların hak ettikleri izinleri ilgili yıl içinde kullanmasının sağlanması, elden geldiği ölçüde üniversite düzeyinde iş akışına engel olmamasıdır. Deneme süresi dâhil olmak üzere Üniversitede 1 çalışma yılını doldurmuş olan personele İş Kanunu hükümlerine uygun olarak; 
    a) 1-5 yılını (5 yıl dâhil) doldurmuş olanlara 14 iş günü, 
    b) 6-14 yılını doldurmuş olanlara 20 iş günü, 
    c) 15 yıl (dâhil)ve daha fazlası olanlara 26 iş günü, yıllık ücretli izin verilir. 
     
    (2) Ancak 18 (on sekiz) ve daha küçük yaştaki işçilerle elli ve daha yukarı yaştaki işçilere verilecek yıllık ücretli izin süresi yirmi günden az olamaz. 
     
    (3) Yıllık izin talebinde bulunan personelin, izin tarihinden en geç 3 gün öncesinde “Yıllık Ücretli İzin Talep Formu”nu doldurup ilgili yönetim onayları tamamlandıktan sonra formun ıslak imzalı bir kopyasını İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına ulaştırılması gerekir. 
     
    Gebelik ve analık İzni (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 19/A- (1) Personel hamileliğini öğrendiği günden itibaren hazırlanan doktor raporu ile durumunu kuruma bildirir.
     
    (2) Gebelik ve analık halinde “Doğum Taahhütnamesi” imzalatılarak 4857 sayılı İş Kanunu’nun 74. Maddesi’nde belirtilen hükümler uygulanır. 
     
    Askerlik hizmeti (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 19/B- (1) Zorunlu askerlik görevi ile ilgili 7179 sayılı Askeralma Kanunu ve 4857 sayılı İş Kanununun 31. maddesindeki hükümler  geçerlidir. 
     
    (2) Personelin bedelli askerlik yapması halinde; askerlik nedeniyle iş sözleşmesini feshetmediği durumlarda ücretsiz izne çıkarılır.
     
    Babalık- evlilik- vefat izni (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)  
    MADDE 19/C - (1) Babalık, evlilik ve vefat izin sürelerinde 4857 sayılı İş Kanunu Ek Madde 2’deki hükümler geçerlidir. 
     
    Ücretsiz izin (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 19/Ç - (1) Haklı talebin doğması halinde 2 aya kadar talep edilen ücretsiz izinler için Rektör onayı; 2 ay ve üstü talep edilen ücretsiz izinler için Mütevelli Heyet onayı alınır.
     
    Vekalet etme, ek görev 
    MADDE 20 - (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Personele amirin uygun gördüğü durumlarda, kendi görevi ile birlikte, kendi eğitim, deneyim, yetenek ve mevkiine uygun olmak şartıyla ek görev verilebilir veya göreve vekâlet etmesi istenebilir.
     
    Disiplin uygulamaları (Başlık değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
    MADDE 21- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Disiplin uygulamaları, personelin kurum içindeki çalışmalarını huzur içinde ve gereği gibi yapabilmesi, üniversite hizmetlerinin iş birliği içinde yürütülmesi ve kurumsal saygınlığın korunması, Üniversite mevzuatının kendilerine yüklediği sorumluluklara uymamaları amacıyla uygulanır.
     
    (2) Temel prensipler:
    a) Personel görevinin bilmesini gerektirdiği tüm mevzuat hükümlerini, bu kapsamda Üniversite’de uygulanan tüm yönerge, prosedür ve politikaları bilmekle yükümlüdür ve tamamına uygun hareket etmek zorundadır.
    b) Personel, veri işleme faaliyetlerini yürütürken veri güvenliğine, gizliliğe ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin tüm mevzuata, kişisel verilerin korunması ve bilgi güvenliğinin sağlanmasına ilişkin tüm politikalara, kurallara ve talimatlara uygun hareket etmekle yükümlüdür.
    c) Personelin tabi olduğu mevzuatta suç veya disiplin suçu olarak tanımlanmış fiiller ile Üniversitenin yönetmelik, yönerge ve diğer iç düzenlemeleri uyarınca disiplin ihlali olarak tanımlanmış fiiller ile belirlenmiş olan kurallara aykırı kasti ve ihmali davranışları da disiplin ihlali oluşturur. Disiplin ihlali durumunda bu yönergeye uygun şekilde disiplin süreci işletilmesini gerektirir.  
     
    (3) İhlal bildirimi: Disiplin ihlali gözlemlemesi, öğrenmesi ya da maruz kalması halinde derhal İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına yazılı dilekçe ile bildirimde bulunulur. Söz konusu ihlal İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından Genel Sekreterliğe bildirilir. 
     
    (4) İhlalin değerlendirilmesi: Değerlendirme 4857 sayılı İş Kanunu, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, İEÜ ilgili yönetmelik, yönerge ve diğer iç düzenlemelerine göre yapılır. 
     
    (5) Disiplin soruşturma süreci: İhlalde bulunduğuna ilişkin bildirim yapılan personelin yazılı savunması İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından Savunma Davet yazısı ile istenir. Yazının tebliğ edildiği günden itibaren yazılı savunmasını sunması için makul süre verilir. Gerekli görülürse, disiplin ihlali oluşturan davranışa ilişkin kanıt elde etmek üzere İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından tarafından delil toplama işlemi yapılır. 
     
    (6) Elde edilen deliller ve savunma değerlendirilerek, uygulanacak yaptırım konusunda (4857 sayılı İş Kanunu’nun ilgili maddeleri gereğince uyulması gereken hak düşürücü süreler hariç olmak üzere) makul sürede Disiplin Kurulu tarafından karar verilir.  Soruşturma neticesinde verilen karar, soruşturulanın birim yöneticisine bildirilir ve soruşturulana derhal elden veya 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre  tebliğ edilir. 
     
    MADDE 22- (Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    Disiplin cezaları 
    MADDE 23- (Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    Uyarma cezaları (Başlık değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 24- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Sözlü uyarı: Sorumluluğunda olan ve ayrıca verilen görevlerin tam ve zamanında yapılmasında dikkatsizlik ve ilgisizlik gösteren; görev mahallinde kurum tarafından belirlenen usul ve esasların yerine getirilmesinde kayıtsızlık gösteren veya düzensiz/özensiz davranan çalışana sözlü uyarı yapılır. Sözlü uyarıda bulunacak olan birim yöneticisi, İnsan Kaynakları Daire Başkanlığının desteği ile uyarıda bulunur. Sözlü uyarıda bulunan birim yöneticisi  ve İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından görevlendirilmiş personel, sözlü uyarıda bulunulduğu ve uyarının içeriği hakkında tutanak tutar. Tutanak ilgili personelin özlük dosyasında muhafaza edilir. 
     
    (2) Yazılı uyarı: Disiplin ihlali oluşturan davranışın 4857 sayılı İş Kanunu’nda belirtilen haklı veya geçerli sebeple iş akdi feshini gerektirmeyen nitelikte olması halinde, yazılı uyarı cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır:
    a) Bu maddenin birinci fıkrasında tanımlanan fiiller dolayısıyla daha önce sözlü uyarı almış olmasına rağmen anılan madde kapsamındaki bir ihlali tekrar etmek, 
    b) Üniversite tarafından tahsis edilen araç ve gereçlerin korunması, kullanılması ve bakımında kayıtsızlık göstermek veya düzensiz davranmak, bu araç ve gereçleri amaca aykırı kullanmak veya bunlara zarar vermek, 
    c) Mazeretsiz veya izinsiz olarak göreve geç gelmek, erken ayrılmak, görev mahallini terk etmek, 
    d) Çalışma saatleri içinde görevi dışında başka işlerle meşgul olmak,
    e) Kasıtlı olarak, usulsüz müracaat (bildirimde bulunulması gereken yerler dışında başka kişi veya birimlere şikayette bulunmak vb.) veya asılsız şikayette bulunmak, 
    f) Kurum içinde diğer çalışanları rahatsız edecek davranışlarda bulunmak veya iş ahengini bozmak, 
    g) Personel ve 3. Kişiler ile olan ilişkilerinde, Üniversite’nin saygınlığına aykırı davranışlarda bulunmak, 
    h) Kanun, tüzük ve yönetmeliklere göre yetkili olan organlarca sorulacak hususları haklı bir sebep olmaksızın zamanında cevaplandırmamak veya gecikmeli cevaplamaya sebebiyet vermek, 
    i) Üniversiteye veya bağlı birimlerine, kamu otoriteleri, iç ve dış denetim ve kontrol süreçlerinde bildirilmesi gereken bilgi, belge, hal ve durumları eksik veya yanlış bildirmek veya hiç bildirmemek,
    j) Yönetimi ile sorumlu olduğu yerde verimli veya huzurlu çalışmayı sağlamak için gerekli önlemleri almamak veya huzuru bozacak hareketlere göz yummak, 
    k) Sosyal medya ve diğer kamuya açık yayın kanalları üzerinden 4857 sayılı İş Kanunu’nda sayılan haklı nedenle işveren tarafından iş akdi feshini gerektirmeyecek düzeyde; kurum itibarını zedeleyecek paylaşımlarda bulunmak, 
    l) Yasal olarak veya kurum tarafından zorunlu tutulan eğitimlerin tamamlanmasına kayıtsız kalmak, yapılan hatırlatmaya rağmen zorunlu eğitimleri tamamlamamak, 
    m) Kişiye özel ve üst derecede gizlilik içeren bilgileri (ücret, kademe, performans notu ve prim bilgileri vb.) Üniversite’nin diğer çalışanları ile paylaşmak.  
     
    Kınama cezası 
    MADDE 25- (Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    İş akdi feshi (Başlık değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 26- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Disiplin ihlali oluşturan davranışında 4857 sayılı İş Kanununun ilgili maddeleri gereğince işveren tarafından haklı veya geçerli sebeple fesih hakkı doğuran hallerin varlığının tespiti halinde disiplin ihlalinde bulunan personele iş akdi feshi yaptırımı uygulanır. 
     
    (2) İş akdi feshi sonucu doğuran disiplin ihlalinin tespiti halinde 4857 sayılı İş Kanunu’nun 25. maddesi gereğince uyulması gereken hak düşürücü süreler hariç olmak üzere makul sürede iş akdi fesih ihbarnamesi hazırlanıp kişiye tebliğ edilir. 
     
    MADDE 27 - (Mülga: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    Sosyal haklar 
    MADDE 28- (1) Personel, ilgili mevzuatta öngörülen sosyal haklardan yararlandırılır.
     
    Personel dosyası 
    MADDE 29- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) 
     
    (1) Her bir personel için İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından bir özlük dosyası oluşturulur. Bu dosyada kuruma girerken vermekle yükümlü olduğu belgeler, personel değerlendirme formları, tayin, terfi, ödüllendirme, izin, hastalık, disiplin cezaları ile ilgili yazışmalar, iş sözleşmesinin sona ermesi ile ilgili belgeler ve ibraname başlıca unsurlardır. 
     
    (2)  Personel özlük dosyalarının gizliliği esastır, yetkili olanlar dışında kimseye verilmez ve gösterilmez. 
     
    (3) Personel özlük dosyası, personelin ilişiği kesilse dahi İnsan Kaynakları Daire Başkanlığında yasal süreler içerisinde saklanır. 
     
    İlişik kesme (Başlık değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 30- (1) (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) Üniversite ile ilişiği kesilen personel, ayrılmadan önce sorumluluğunda bulunan bilgi ve belgeler, avans, araç, teçhizat vb. ile zimmetinde bulunan demirbaşı teslim etmek zorundadır. Bu işlemi gerçekleştirebilmek için Doküman Yönetim Sistemi üzerinden Personel İlişik Kesme Formu sürecini başlatır. 
     
    (2) Bu zorunluluğun yerine getirilmemesinden dolayı Üniversite’nin uğrayacağı zarar ve ziyandan personel kişisel olarak sorumludur ve Üniversite’nin uğradığı zararı karşılamakla yükümlüdür.
     
    İbraname 
    MADDE 31- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1)  Hizmet Sözleşmesi sona eren çalışandan, kurum tarafından tüm alacakları ödendikten sonra herhangi bir alacağının kalmadığı ve geçmişteki çalışmış olduğu süre zarfında ödenmesi gereken alacaklarının tamamını aldığını belirten bir ibraname İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından alınır ve ibraname çalışanın personel özlük dosyasında saklanır. 
     
    Kıdem tazminatı 
    MADDE 32 - (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Hizmet akdi sona eren personele İş Kanunu’nda belirtilen esaslar dahilinde kıdem tazminatı ödemesi yapılır.
     
    Yürütme
    MADDE 33- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Bu yönerge hükümleri Rektör tarafından yürütülür. Tüm idari personel ise bu yönerge hükümlerine uygun hareket etmekten sorumludur.  Bu yönergede yapılacak değişiklikler ve eklenecek yeni hükümler, yasalara aykırı olmadıkça çalışanlar için hukuken bağlayıcıdır. 
     
    Hüküm bulunmayan haller (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 33/A- (1) Bu yönergede söz edilmeyen, iş ve çalışma hayatını düzenleyen tüm konularda, 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanacaktır. 
     
    Yönerge değişiklikleri (Ek madde: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100)
    MADDE 33/B - (1) Bu yönergede Senato kararıyla değişiklik yapılabilir.
     
    Yürürlük
    MADDE 34- (Değişik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100) (1) Bu yönerge Senato kararı sonrası Mütevelli Heyeti tarafından kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
     

    Yürürülük: Bu yönerge 27.11.2001 tarih ve 10/9 sayılı Mütevelli Heyet kararıyla yürürlüğe girmiştir.
    Değişiklik: SK 14.05.2025-554-B1 MHK 19.06.2025-100