İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • Öğrenci İşleri Müdürlüğü

    ARAŞTIRMA VE İNOVASYON KOMİTESİ YÖNERGESİ


    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

    Amaç
    MADDE 1 –(1) Bu yönergenin amacı, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin araştırma ve inovasyon faaliyetlerini stratejik olarak planlamak, izlemek ve değerlendirmek amacıyla kurulan Araştırma ve İnovasyon Komitesi’nin görev, yetki ve çalışma esaslarını belirlemektir.

    Kapsam
    MADDE 2 – (1)  Bu yönerge İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin patentleşme, teknoloji transferi ve iş birliği projeleri kapsamında gerçekleştirdiği etkinlikleri, araştırma ve inovasyon faaliyetlerini stratejik olarak planlamak, izlemek ve değerlendirmek amacıyla kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi Araştırma ve İnovasyon Komitesinin  görev, yetki ve sorumluluklarına tüm akademik ve idari birim birim ilke ve işleyiş hükümlerini kapsar.

    Dayanak
    MADDE 3-(1) Bu yönerge; İzmir Ekonomi Üniversitesi Kalite Komisyonu Yönergesi,  Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) ilgili düzenlemeleri ile İzmir Ekonomi Üniversitesi stratejik planına dayanılarak hazırlanmıştır.

    Tanımlar
    MADDE 4-(1) Bu yönergede adı geçen:
    a) Üniversite: İzmir Ekonomi Üniversitesi’ni,
    b) Rektör: İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü’nü,
    c) Komite: İzmir Ekonomi Üniversitesi Araştırma ve İnovasyon Komitesini,
    ç) Başkan: Komite Başkanını,
    d) Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi (PGTTO): Araştırma ve inovasyon faaliyetlerini yürüten birimi,

    ifade eder.

    İKİNCİ BÖLÜM
    Komitenin  Kuruluşu ve Çalışma Esasları, Görev ve Sorumlulukları

    Komitenin  kuruluşu
    MADDE 5 – (1) Araştırma ve inovasyondan sorumlu Rektör Yardımcısı, Komitenin Başkanı’dır.  Komite, üyeler arasından bir “Başkan Yardımcısı” seçer.  Başkanın bulunmadığı zamanlarda oturumlara “Başkan Yardımcısı” başkanlık eder. 

    (2)  Komite, her fakülte/yüksekokulu temsilen ilgili fakülte/yüksekokul tarafından görevlendirilen araştırma performansı yüksek birer üye, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü temsilcisi, Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörü, Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörü, Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi (PGTTO) yöneticisi, Kalite Komisyonu temsilcisi,  Araştırma ve Uygulama Merkezleri temsilcileri, Öğrenci temsilcisi (doktora öğrencisi) ve Rektör tarafından belirlenen iki üye ile Başkan ve Başkan Yardımcısından oluşur.

    (3)  Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi Müdürü, komitede raportörlük yapar. Raportörün bulunmadığı zamanlarda başkan tarafından görevlendirilen bir üye raportörlük yapar.

    (4) Komite, gerekli gördüğü takdirde komite üyesi olmayan kişilerin de yer alabileceği alt komiteler, çalışma grupları ve/veya danışma kurulları oluşturulabilir.

    (5) Komite, üye tam sayısının salt çoğunluğu (yarıdan bir fazlası) ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alınır.

    (6) Komite üyeleri arasında herhangi bir nedenle eksilme olması durumunda, eksilen üyelik için en geç bir ay içinde yeni üyenin görevlendirmesi yapılır.


    Çalışma ilkeleri
    MADDE 6 – (1) Komitenin çalışma ilkeleri şunlardır:
    a) Şeffaflık: Kararlar ve faaliyetler ilgili tüm paydaşlarla açık bir şekilde paylaşılır.
    b) Katılımcılık: Üniversite içi ve dışı paydaşların sürece aktif katılımı sağlanır.
    c) Sürdürülebilirlik: Gerçekleştirilen araştırma projelerinin uzun vadeli etkileri göz önünde bulundurulur.
    ç) İzleme ve Değerlendirme: Araştırma ve inovasyon projeleri düzenli olarak değerlendirilerek gelişim sağlanır.

     

    Toplantı zamanı
    MADDE 7-(1) Komite yılda en az 4 kez ve Başkanın gerekli gördüğü zamanlarda toplanır.  

    Komite üyeliğinin süresi ve sona ermesi
    MADDE 8 – (1) Komite üyelerinin görev süreleri üç yıldır. Öğrenci temsilcisi bir yıl süreyle görev yapar ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Senato’ya önerilir. 

    (2)  Görev süresi sona eren üyeler aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. 

    (3) Gerektiğinde komite üyeleri, süreleri dolmadan seçilmelerindeki usule uygun olarak görevlerinden alınabilirler.

    (4) Komite üyeleri arasında herhangi bir eksilme olması halinde eksilen üye için aynı usulle en geç bir ay içinde yeni bir görevlendirme yapılır.

    Komitenin  görev ve sorumlulukları
    MADDE 9-(1) Komitenin görev ve sorumlulukları şunlardır: 
    a) Üniversitenin araştırma ve inovasyon stratejisini oluşturmak, izlemek ve geliştirmek,

    b) Araştırma ve inovasyon alanındaki kilit performans göstergelerini tanımlamak,

    c) Araştırma ve inovasyon projelerinin destek programlarını yönetmek (destek koşulları, çağrılar, hakemlik süreçleri, destek kararları ve proje izlemleri),

    ç) Araştırma ve inovasyon projelerinin etkisini değerlendirmeye yönelik metrikler geliştirmek,

    d) Öğrencilerin ve akademik personelin araştırma ve inovasyon çalışmalarına katılımını teşvik etmek,

    e) Üniversitenin kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliğini artırmak,

    f) Araştırma ve inovasyon çalışmalarına dair yıllık raporlar hazırlamak ve Rektörlüğe sunmak.

    Araştırma ve inovasyon projelerinin desteklenmesi
    MADDE 10 – (1) Desteklenmek üzere Üniversite içinden başvuran araştırma projeleri, Komite’nin bir alt komitesi olan Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Alt Komitesi tarafından değerlendirilir ve karara bağlanır. BAP Alt Komitesi desteklenen projelere ilişkin Üniversite Yönetim Kurulu’na yılda iki kez rapor sunar. 

    (2) Projeler için gerekli fon Üniversite bütçesinden karşılanır. 

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Çeşitli ve Son Hükümler

    Hüküm Bulunmayan Haller
    MADDE 11-(1)  Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, Rektör yetkilidir.

    Yönerge değişiklikleri
    Madde 12-(1)   Bu yönergede Senato kararıyla değişiklik yapılabilir.

    Yürürlük
    MADDE 13-(1) Bu Yönerge, Senato tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

    Yürütme
    MADDE 14 – (1) Bu yönerge hükümlerini İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü yürütür.

     


    Bu yönerge, 26.02.2025 tarih ve 549 sayılı Senato kararı ile yürürlüğe girmiştir.