Öğrenci İşleri Müdürlüğü
2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz dönemi ön lisans, lisans ve lisansüstü programların yürütülmesine ilişkin düzenlemeler
2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Üniversitemizde dersler yüz yüze, hibrit (hem çevrimiçi hem yüz yüze) ve çevrimiçi olarak gerçekleştirilecektir.
İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan 20.08.2021 tarihli genelge kapsamında Üniversitemiz yerleşkesindeki ortak alanlarda, kapalı alanlarda ve derslerin işlenişinde uygulanacak düzenlemeler aşağıda belirtilmektedir.
Tüm öğretim elemanlarımızın, idari personelimizin ve öğrencilerimizin bu düzenlemelere uymaları beklenmektedir.
Kampüs düzenlemeleri
- Üniversitemize giriş çıkışlarda öğretim elemanları, idari personel ve öğrencilerimizin aşı ve hastalık durumu, Sağlık Bakanlığı’yla veri entegrasyonu gerçekleştirilerek, düzenli olarak kontrol edilecektir. Bu sebeple, Üniversiteye girişlerde “Hayat Eve Sığar” uygulamasının güncel sürümündeki “Ayarlar” menüsünden “Aşı Durumu”, “Hastalık Durumu” ve “PCR Test Durumu” aktif hale getirilmelidir.
- HES kodları ile ilişkili Aşı Durumu ve PCR test sonuçlarının takibi yapılacaktır. Üniversitemiz öğretim elemanları, idari personeli (hizmet alımı yapılan güvenlik ve temizlik personeli dahil) ve öğrencileri en az iki doz aşılarını tamamlamış olmalıdırlar.
- Aşı olma sürecini tamamlamayan öğretim elemanları, idari personel ve öğrencilerden son 72 saate ait veya haftada iki kez Pazartesi ve Perşembe günleri PCR test sonuçları istenecektir.
- Aşısı veya PCR test sonucu eksik olanlar kampüse giriş yapamayacaklardır.
- Ziyaretçiler, HES kontrolünde “Risksiz” olmalı, aşı kayıtlarında tam doz aşı uygulanmış olmalı ya da son 72 saat içerisinde yapılmış negatif PCR testi sonucu olmalıdır. Ziyaretçiler, en dış noktadan itibaren mutlaka maske kullanmalıdır.
- Aşılananlar da dahil yüz yüze derslerde, ortak alanlarda, kapalı alanlarda vb. her ortamda öğretim elemanlarının, idari personelin ve öğrencilerin maske takması zorunludur. Maskenin tıbbi neden ile takılamaması durumunda mutlaka yüz koruyucu (siperlik) kullanılmalıdır.
- Gün içerisinde yedek maske gerekliliğinden dolayı maskeye erişimin kolaylaştırılması amacı ile kampüs içinde tedbirler alınacaktır.
- Kampüs ulaşımlarında toplu taşıma kullanan öğretim elemanlarının, idari personelin ve öğrencilerin Üniversiteye gidiş ve gelişlerde özellikle çift maske takmaları önerilmektedir.
- Üniversitemiz kampüsü içindeki kapalı sosyal mekânlar yerine açık alanların kullanılmasına özen gösterilecektir.
- Öğrencilerimizin ders aralarında mümkün olduğunca açık alana çıkmaları veya sosyal mesafeyi koruyacak şekilde hareket etmeleri, ders saatleri dışındaysa kampüste vakit geçirmemeleri beklenmektedir.
- Risk teşkil edeceği için çok sayıda kişinin kapalı alanlarda bir arada gerçekleştireceği etkinliklerden kaçınılacaktır.
- Sınıflarda ve diğer ortak alanlarda sosyal mesafenin korunduğu oturma düzeni oluşturulacaktır.
- Sınıflarda en az bir pencere yan vasistasla sürekli açık tutulacaktır. Ders aralarında, havalandırma sağlanacaktır.
- Yiyecek ve içecek tüketiminin en kısa sürede gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
- Yemekhanede 11.30-14.00 saatleri arasında dönüşümlü yemek düzeni kurulacaktır.
Derslerin işlenişi ile ilgili düzenlemeler
- Uygulama saati olan derslerin uygulamaları, yüz yüze yapılacaktır. Uygulamalar sırasında hijyen ve korunma kurallarına (temizlik, mesafe, maske, vb) uyulacaktır.
- Diğer derslerin yüz yüze ve/veya çevrimiçi bilgisi ilgili bölüm/programlar tarafından Üniversitemiz web sayfalarında ilan edilecektir.
- Gerek yüz yüze gerekse çevrimiçi dersler, sabah 8.30’da başlayacaktır.
- Gerek yüz yüze gerekse çevrimiçi dersler, 40 dakika yapılacaktır. Ders araları, 10’ar dakika olacaktır.
- İngilizce Hazırlık Programında (hazırlık sınıflarında) 30 saatlik dersin 10 saati asenkron, 10 saati senkron ve 10 saati (2 gün, günde 5 saat) yüz yüze yapılacaktır.
- Üniversite dışında yapılacak uygulama ve klinik çalışmalarında gidilen kurumun kurallarına uyulacaktır.
- Gerek yüz yüze gerekse çevrimiçi derslerde devam mecburiyeti vardır, derslerde yoklama alınacaktır.
- Covid-19 önlemleri kapsamında okula giriş yapamayan öğrenciler, yüz yüze derslerde devamsız sayılırlar.
- Çevrimiçi senkron derslerde kamera açılması zorunludur. Kamera açmayan öğrenciler derslerde devamsız sayılırlar.
- Öğrenciler, yüz yüze ve çevrim içi işlenen ancak kaydedilmiş dersleri daha sonra asenkron olarak Panopto üzerinden izleyebilirler. Ancak, aslen yüz yüze ve çevrim içi senkron işlenen derslere asenkron erişimler, derse devamı sağlamanın bir koşulu olarak kabul edilmeyecektir.
- Asenkron işlenen derslerde ders kayıtlarına erişim, derse devamın koşulu olarak kabul edilir.
- Çevrimiçi etkileşimli derslerde öğretim elemanının talebi üzerine öğrencilerin mikrofonlarını açması gereklidir.
- Bütün ara sınavlar ve final sınavları, Üniversitemizde yüz yüze yapılacaktır.
Yurt düzenlemeleri
- Yurtlarda odalar, 1 kişilik ve 4 kişilik olarak düzenlenecektir.
- 4 kişilik odalarda öğrencilere kendi arkadaşlarını belirleme önceliği verilecektir.
- İEÜ Yurt Yönergesi Madde 21(4) kapsamında, yurtta en az bir yıl ikamet etmiş olup yurtta kalma hakkı olan ancak 4 kişilik odalarda kalmak istemeyen burslu öğrencilerin kira yardımı talepleri Yurt Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir.
- Yurtta karantina odası ayrılacaktır.
Yükseköğretim Kurulu ve Sağlık Bakanlığı’nın Covid-19 salgınına dair görüş ve tavsiyeleri ışığında, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz dönemine ilişkin kararlar İzmir Ekonomi Üniversitesi Senatosu tarafından yeniden düzenlenebilir.